tisdag 17 augusti 2010

Säg vad ni menar, människor!

Jag blir tokig på människor som inte säger vad de menar!

Exakt vad är det de inte har förstått angående muntlig kommunikation?
Idén med ett språk, är att vi ska sätta ord på känslor och upplevelser, så att vi lättare kan kommunicera dessa till varandra.

Vad är det för vits med att ha ett språk med olika, fina och genomtänkta betydelser om somliga människor ändå inte menar vad de säger!

Om någon tycker att det jag just sa är dumt, säg det då.
Om någon tycker att jag klampar på och gör för mycket, säg det.
Om någon vill göra det jag just erbjöd mig att ta tag i, säg det.

Jag vägrar hålla på med att tolka det ni mummelnissar säger!
Det går åt för mycket energi, det skapar osäkerhet, det är onödigt.
Prata klarspråk, så blir det inga missförstånd.

Det är väldigt enkelt. Prova, så får ni se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar