torsdag 12 augusti 2010

Farliga åsikter i Sverige

Det här inlägget skriver jag med viss oro. Kanske kommer det att reta upp de stora massorna såpass att jag bör frukta för min säkerhet. Jag tar dock risken - med tanke på att de stora massorna inte har hittat hit än - och skriver det ändå.

Jag hyser farliga åsikter.
I det demokratiska, välanpassade Sverige finns det nämligen vissa saker som man ABSOLUT INTE får tycka.

Förr i världen fick man inte tycka att socialdemokratin sög. Det var totalt förbjudet, i alla fall där jag växte upp. Det fanns ett (1) parti. Att rösta på Vänstern var så långt man vågade sticka ut... Om man röstade på något annat, så höll man tyst om det eller blev utesluten ur alla gemenskaper. Numera är det lite mer uppluckrat, tack och lov, så den åsikten kvalificerar sig inte riktigt som samhällsomstörtande.

Men här kommer en:
Jag tycker att Kent är det mest överskattade bandet i världshistorien.
Poooh... Hör du hur den ryker om raketsvansen?
Jo, så tycker jag. Melodierna är rätt ok, men texterna är floskler staplade på floskler och pubertetsgnäll blandat med regelrätt dravvel. Dessutom framsjungs det av en gnölande och tråkig stämma. Frågar du mig, så tycker jag att Kent suger. Jag skulle inte lyssna på dem ens om jag fick betalt.

DET får man inte säga i Sverige!
Alla måste gilla Kent. Annars är man musikfientlig, samhällsomstörtande och eventuellt terrorist.

Fler farliga åsikter:
Per Gessle är en förvuxen tonåring med medioker musiktalang.
Falukorv är totalt oätligt.
Slips är det fulaste och mest komiska plagg som finns.
SUV är för folk som har komplex för något annat.
Robert Gustavsson är tråkig numera.
Volvo är en överreklamerad och dyr bil.
Semesterresor till Thailand borde förbjudas.

Jag har en hel hoper på lager!
Och jag står för dem.
Men OJ vad det kan bli tyst vid ett bord när jag droppar en av dem!

Av någon anledning tar åsiktsfriheten slut strax före Kent-strecket.
Så nu kommer jag aldrig mer bli bjuden på fest...
Suck.

6 kommentarer:

  1. Jag tycker ocksá att Kent är dálig!!!
    Fast jag har en som du kommer att hoppa pá mig om...
    Jag tycker att All Sángen pá Skansen är pesten!!!!
    Och mesigt!!!!!
    Jag förstár inte alls hur folk kan sätta sig och lyssa pá detta program...
    Jaha, sá var det sagt : )

    SvaraRadera
  2. Instämmer inte alls! Åsikter som man verkligen har (och inte bara klistrar på sig för stunden) driver samtalen och samvaron med andra framåt! Att du sen har fel gör det bara mycket roligare! ;-)
    Fast Kent suger. Det har du förstås rätt i.

    SvaraRadera
  3. Flory: Jag förstår heller inte allsång på Skansen, trots indoktrinering i unga år. Det är jobbigt flåshurtigt, idiotnivå och folk sjunger otroligt dåligt. Stämmer förresten in även på Sommarkrysset eller vad det heter.

    Cecilia: Det är härligt med folk som förstår det här med diskussion! :) Men fel har jag förstås inte... ;)


    Ce

    SvaraRadera
  4. Om det blir tyst vid bordet när du "droppar" en sån åsikt så undrar jag vilka det är du umgås med. Jag rycker på axlarna och går vidare. Fattar tydligen inte grejen...Skulle det här vara så hemskt?
    Jessica

    SvaraRadera
  5. det är ju när man har olika åsikter som det blir kul att diskutera. Men många sätter tyvärr likhetstecken mellan olika åsikter och konflikt....

    SvaraRadera
  6. Ha ha ha - jag VET, Jessica!
    Det här är noga utprövade no no's.
    Jag lovar, jag har provat dem i flera sammanhang. Men jag förstår inte heller grejen.

    Ulla: Jag är uppvuxen med högt i tak för diskussioner. Men min systers första pojkvän tyckte det var så jobbigt att äta middag hos oss, för att vi "bråkade" så mycket...

    SvaraRadera