lördag 28 augusti 2010

Pendeln ger svar

För den som vill ha svar av högre makter, men inte riktigt har lärt sig fråga uppåt än, rekommenderar jag en pendel.

En pendel kan egentligen se ut hur som helst. En spik i ett snöre är en pendel! Oftast får man dock lättare svar med väl balanserade pendlar, kanske i en trevlig metall eller sten, som känns bra.

Man väljer sin pendel själv.
Köp aldrig en pendel i present till någon!
Den som ska pendla måste låta händerna känna efter.
Vilken passar mig?

När man har bestämt sig, börjar man med att ta upp den med ena handen så att den händer nedåt och så sätter man andra handen en liten bit under pendeln.
"Ge mig ett tecken för JA." Pendeln kommer att göra en rörelse som är lätt att urskilja.
"Ge mig ett tecken för NEJ."
"Ge mig ett tecken för KANSKE."

Det är allt man behöver!
Sedan är det bara att fråga på.

Det gäller ju förstås att ställa frågorna som ja-eller-nej-frågor. Och vara noga med vad man frågar. Formulera sig väl och bara fråga en sak i taget.

En del påstår att det är olika svar om man håller pendeln med höger eller vänster hand. Det har jag aldrig märkt. Jag tror att man instinktivt väljer rätt.

Det finns bara en brasklapp: Du får alltid det svar du behöver.
Det låter ju bra, men det är faktiskt inte samma sak som att få ett "sant" svar.
Exempelvis: Jag frågar pendeln om jag har tappat min nyckel vid affären. JA svarar pendeln. Jag åker dit och hittar ingen nyckel alls! Däremot springer jag på en gammal bekant, som jag inte har sett på väldigt länge och blir erbjuden ett jobb.

Alltså fick jag det svar jag behövde. Nyckeln låg hemma i en jackficka... Den hittar jag av en slump när jag kommer hem, efter detta givande möte.

Man kan därför inte lita på att de saker man får fram alltid är sanna.
Däremot är de alltid viktiga och rätt och precis det man behöver.
Det kan man lita på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar