söndag 15 augusti 2010

Förunderliga tankevärld!

Jag är övertygad om att vi har enormt mycket större hjärnkapacitet än vi tror. Dessutom är jag säker på att vi kan förändra världen genom att bara tänka annorlunda.

Det har ju kommit olika typer av livsstilsböcker om detta. En av de mest kända är The Secret. Om man kan bortse från att den presenteras på ett hysteriskt amerikanskt sätt, håller jag med om grundidén.

Om man tänker: "Det här klarar jag!" så är givetvis chansen stor att det faktiskt blir så. Ser man till att önska sig saker och vara tydlig med vad man vill, så är det troligt att allt ordnar sig åt det hållet.

Jag är dessutom övertygad om att det finns andra världar här och nu, runt omkring oss, som kan hjälpa oss med allt möjligt. Andevärlden är för mig alldeles påtaglig och självklar, och min upplevelse är att de gärna ger tips om allt möjligt.

När jag blev utbränd, började jag höra vad folk tänkte. Då trodde jag att jag var galen. Sedan gick jag en kurs i medial teknik och insåg att jag faktiskt kunde spå och lite annat. Eftersom jag inte är så intresserad av kärleksproblem och långa mörka främlingar, bad jag att bara få till mig saker som påverkar folks hälsa. Och så är det!

Jag sänder reiki till folk som inte är hos mig. Det gör jag genom ett fotografi. Hur det fungerar? Ingen aning... Men fungerar gör det. Även de mest skeptiska kan känna precis vad jag gör här hemma i min kammare, och de som vågar prova blir övertygade.

När jag sänder till folk, får jag (oftast) tips som kan hjälpa dem att bli friskare. Dessa vidarebefordrar jag precis som det kommer till mig, och ber alltid att de ska kolla upp informationen på riktigt. Ibland får jag t ex namn på konstiga hormon (som jag knappt kan uttala, än mindre stava), och tipsar jag om att gå och kolla hormonbalansen hos en läkare. Eller om tipset är att äta mer jod, så går ju det att kolla upp med blodprov innan man självmedicinerar. Om man vill.

Det är fint.
Jag är glad att jag kan vidarebefordra den här informationen.
Men jag funderar inte så mycket på hur det går till.
Då skulle jag bli tokig, tror jag.

Någon gång kommer hjärnforskare och fysiker kunna beskriva exakt vad som händer. Hoppas att jag lever då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar