måndag 30 augusti 2010

En månad äldre

Det är helt otroligt:
Ännu en månad tillända.

Hur går det bara till?

Tiden rusar förbi. Inte konstigt att man har blivit gammal helt plötsligt!

Det är en ondskefull plan.
Livet bara pågår, med massor med saker att göra hela tiden. Inte den minsta paus, för att man inte ska upptäcka att tiden inte går utan springer. I full fart, faktiskt, spurtar den mot dödsdagen.

Jag känner mig lurad.
När jag var sjukskriven, jätteskruttig och ville dö, då gick minsann tiden segt.
En dag kunde kännas som en hel evighet, och jag kunde få tvångstankar om att Maken aldrig skulle komma hem igen, att han hade flyttat eller faktiskt bara var en fantasi.

Och nu, när jag har roligt och lever min dröm, då går livet läskigt fort.

Det är något lurt med det här.
Tiden går tydligt långsammare när man har tråkigt än när man har kul.
Det måste finnas en formel för det som man inte har upptäckt än.
Här får nog fysikerna ta krafttag!
T (som i tråkigt) x tid = jorden saktar ner.
K (som i kul) + tid = jorden snurrar fortare.

Kanske är det vår ökade energi som puffar på jordklotet? Nej. Antagligen inte.
Maskhål då? Som skapar någon form av tidsloop, så att man får göra om samma tid flera gånger? Kanske.

Suck.
En månad äldre och inte en bit klokare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar