söndag 15 augusti 2010

Försvunnen: Älskad katt

Vart tar alla försvunna katter vägen?
Vilken dag som helst, kan man läsa tre eller fyra annonser i lokaltidningen om försvunna katter. Har man tur, kanske det finns en upphittad katt också, men det är sällan.

Jag kan inte låta bli att undra...
Är det verkligen alltid räven som är skurken?
Eller vilda bilister?

Nej, jag tror att det är mycket mer spännande än så.

Någonstans finns det en kattplanet.
Den har kontakt med Jorden via maskhål.

När en katt råkar befinna sig på ett visst ställe vid en viss tidpunkt, säger det bara SLUUURP! och så blir de beemade upp till den planeten. Där lever de sedan i högönsklig välmåga i sina återstående dagar och äter strömming varje dag. (Kanske är det också där som alla enstaka strumpor hamnar när de försvinner från torktumlare och tvättmaskiner...)

Så vill jag att det ska vara.
Stjärnklara nätter vinkar jag åt dem däruppe: Rembrandt och Pixel och alla de andra som jag inte känner.
Hoppas att ni har det härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar