onsdag 16 juni 2010

Sol sol kom igen


Redan som liten var jag väldigt fascinerad av inka-kulturen. Det här med att dyrka solen, det kunde jag förstå.

För mig har alltid solen känts som livets start.
Visst, vatten är också viktigt, men SOL...

Jag älskar sol.

Definitionen av en härlig dag är en med solsken. Sedan spelar det ingen roll om man missade kontraktet, bråkade med syrran och körde bensinslut.
Fast sådana saker tenderar faktiskt att bara hända på regniga och molniga dagar. Åtminstone för mig.

Jag tycker generellt sätt att alla är mycket trevligare, intelligentare och snyggare när solen lyser. Ingenting känns svårt, allt är möjligt och livet ligger framför mig. Bara jag får lite sol på näsan och tittar på en blå himmel.

Sol och ljus ger mig energi. Jag behöver inte sova så mycket och är pigg när jag vaknar. Dessutom stressar jag mindre, vilket är fantastiskt skönt. Så fort solen lyser hör jag "det löser sig, det gör det alltid" och allt känns chilligt.

Så jag stämmer in min första låt på blockflöjt:
"Sol, sol, kom igen
Sol, sol, kom igen
solen är vår bästa vän".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar