tisdag 8 juni 2010

Be all you can be

När jag jobbade som danslärare var det mitt enda mål med varje elev: Att hjälpa dem att bli allt de kunde bli.

Jag tror att det är därför så många har en plats för mig i deras hjärtan.
Att jag trodde på dem och lät dem utforska sina egna möjligheter.

För mig har det alltid varit målet med mitt eget liv också. Jag vill känna att jag har använt allt som har givits mig till det yttersta.

På något sätt tror jag att det är vår viktigaste uppgift här i livet. Om vi alla riktigt är oss själva till 100 %, utan filter, kommer livet att bli färggladare, roligare och mer sant. Då kommer vi lyfta varandra till helt nya nivåer!

Att inte vara allt man är kapabel till är att fnysa åt livet.

2 kommentarer:

  1. karin! jag saknar dej! INGEN danslärare kan ta din plats :o / olivia kaufka

    SvaraRadera
  2. Gullunge!

    Tack för de orden.

    Det värmer...

    Men jag är väldigt färdig med att dansa. Däremot är jag helt på för att undervisa alla former av elever i kroppslära! Kanske ses vi på någon workshop i höst på Kulturama... :)

    SvaraRadera