lördag 5 juni 2010

Regression

Den första människan jag stötte på som talade om tidigare liv, var en mamma i 50-års åldern. Då kändes det väldigt långt borta, och jag undrade om hon verkligen hade alla hästar hemma.

Idag böjer jag min nacke i ödmjukhet och ler åt mig själv. Jag är också tacksam för att jag fick dela hennes upplevelser på ett så odramatiskt sätt.

Senare, under min långa sjukskrivning, blev regressioner ett av alla sätt att få klarhet i vem jag var och hitta min nya väg. De blev ett viktigt stöd, en grogrund för en ny livsinställning och en god botten i min själ. Regressionerna blev ibland helande resor i det förflutna och ibland bara en skön flykt i historien, som en semester från vardagen.

Har du testat att göra en regression någon gång?
Det rekommenderas varmt.

Grundidén är förstås att vi har levt tidigare.
Att vi återföds (på något sätt) och lever olika liv för att lära oss olika saker.
Många av oss har levt i så många varianter och omgångar att vi borde vara fullärda vid det här laget... :)

Vi är produkter av våra tidigare liv. I detta livet bär vi med oss erfarenheter och band till människor och platser. De personer som är viktiga i det här livet har vi ofta haft relationer till under många liv, men i olika former. Din älskling kanske var din bror förra gången, eller din far, eller en viktig vän. Era tidigare band kan komma att påverka er nu, både positivt och negativt.

Att göra en regression för att reda ut något som strular i det nuvarande livet, är ganska okomplicerat. Du kan göra det själv, hemma!
Jag var dock lite rädd första gången, så jag valde att gå till en regressionsterapeut.

Det jag minns bäst var att det var så odramatiskt. Hon ledde mig genom det och det kändes som om jag dagdrömde. Skillnaden var att det var oerhört detaljerat och innehöll mycket information om saker som jag inte hade en aning om egentligen.

Sedan fortsatte jag själv. Ofta när jag reikade, gick jag tillbaka. Jag tog reda på varför jag älskar indisk mat, vilka relationer jag har med mig kring de personer som står mig nära, varför jag har ont i bäckenet och mycket mer.

Genom regressionerna blev jag helt säker på att återfödelse är sant - åtminstone för mig. I varje resa var det så mycket detaljer som jag fick efterforska, saker som jag inte visste i vanligt tillstånd och fakta jag kunde bekräfta. Det gjorde mig lycklig.

Så oerhört skönt att man får flera chanser!
Fantastiskt bra att vi faktiskt lagrar information och kan få tillgång till den.
Men bäst av allt: Det finns en djupare mening med livet. Våra själar utvecklas under många liv, blir allt mer kompletta, får större insikter och blir helare. Det vi stöter på i livet, gott och ont, är möjligheter till lärdomar för att vi ska kunna utvecklas.

För mig klickade det.
Så är det, kände jag.
Däremot säger jag inte att alla återföds. Det har jag ingen aning om! Jag vet bara av egen erfarenhet, kan bara säga säkert om mig själv.

Det är inget konstigt med det.
En del tror på himlen, en del tror på jordklumpar och jag tror på återfödelse.

Gör en regression du också!
Jag tror att det blir en härlig upplevelse...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar