söndag 2 maj 2010

Tappat tio kilo själsvikt?

En vän träffade mig efter en månads uppehåll och sa:
– Men OJ vad du har gått ner i vikt! Du måste ha tappat tio kilo!

Jag tittade på henne med ena ögat.
Gått ner? Skulle inte tro det. Här händer ingenting på den fronten, min kropp har bestämt sig: Det är så här vi ser ut nu för tiden.

Jag nekade och sa att det är nog samma samma. Hon gav sig inte.
– Absolut inte! Du är otroligt mycket slankare. Det sa min andra vän också när hon såg dig. Hur har du gjort?

Efter att ha bedyrat att jag inte har gjort något nytt alls, att alla kläder passar fortfarande (i de stora storlekarna) samt att jag inte har märkt något alls, tänkte jag lite.
Jag har inte förlorat i vikt kroppsligt. Däremot har en stor tyngd lyfts från mina axlar, från min själ och från min panna. Gammalt skräp har rensats ut, gammal skam har lämnat och bandet till det förflutna klippts. Jag känner mig därför lätt, fridfull, harmonisk och som om jag kan flyga. Världen är min och jag klarar allt!

Kanske var det det de såg.
Att min själ har tappat minst 10 kilo.
Det är helt klart den bästa viktminskning jag har gjort i hela mitt liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar