söndag 23 maj 2010

Bajsflingor

Såg en gång på Mythbusters. (Det är annars lite av ett hatprogram. Att jag trots detta faktiskt lärde mig något nytt en av de få gånger jag tittade, är väl ett bevis på att man alltid kan lära sig saker.)

De tog bakterieprover på tandborstar som stod på toaletter. Resultatet var nedslående. När toaletten står i samma rum som tandborstarna, finns ansenliga mängder E-kolibakterier och andra bajsbakterier på borsten. Detta för att toaspolningen skapar luftvirvlar som får bajsflingor att dansa runt i rummet och landa på allt.

Aj aj aj...
Och jag som redan hade både bajsfobi och bakterieskräck!

I min oändliga visdom har jag dock ordnat toalett och badrum separat i vårt hus. Puh!
Tanken på att borsta med en bajsbakterieanfrätt tandborste är för mycket för mig.

Men det är ju inte det enda: Allt som är på toaletter är ju bajsflingeangripet! Handfat, tvålar, handdukar, handtag... Hjälp! Och jag som har suttit på papper, utlagt på toaringen, fick också veta att det krävs 2 par jeans och 3 par kalsonger för att stänga bacillerna ute. Uhuhuhu - vad allt blev svårt.

Den enda räddningen var att stänga locket innan man spolar. Det minskade bajsflingorna betydligt. Jag funderar därför på att designa ett toalock som automatiskt stängs så fort man reser sig. Detta ska sedan säljas till alla offentliga toaletter och alla hem. Då behöver jag inte ha ångest när jag blir nödig medan jag funderar på hur många som har spolat med öppet lock. Dessutom blir jag stenrik, så att jag förutom en kock, en trädgårdmästare och en städerska kan köpa mig en lyxbajamaja på släp. (En extremt dyr husbil med alla bekvämligheter vore kanske mer ståndsmässigt?)

Det finns en sak till som oroar mig i sammanhanget: Att folk tar in olämpliga föremål på toaletten. Dagstidningen - ok. Den behöver jag inte läsa, den kanske ligger kvar där och sprider därför ingen smitta. Men mobiltelefonen? Som personen i fråga tar med sig ut i resten av världen, pratar i precis innan de hälsar på mig? GACK! Jag har också hört talas om folk som har med sig sina bärbara datorer... Tangentbordet...

Ja, ni kan ju fundera var det här inlägget skrevs... :D

Nä - enda sättet att säkert slippa äckelpäckel är väl att alltid hålla sig. Det känns inte som en genomtänkt plan. Är nog bättre att lägga några tusen på terapi och fobiavvänjning.

Lite bajsflingor har ingen dött av...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar