lördag 15 maj 2010

Skrikprogram

Jag blir galen på dessa skrikiga barnprogram!
Varför låter alla röster som om de är på gränsen till nervsammanbrott?

Och de pratar OAVBRUTET.

Dessutom denna hemska, stressiga musik och hiskeliga oljud.
De här programmen förorenar både våra barn och vår hemmiljö.
Sitter jag med bredvid TV:n när ett sådant program är på, blir jag irriterad, stressad och hyperaktiv.

Det är inte nyttigt.
Jag märker på mina ungar att de blir gnälliga, rastlösa men håglösa.
Det är som en illasinnad hypnos.

I vår familj har vi begränsning på de här sk "skrikprogrammen".
De måste varvar med normala, långsammare och tystare program.
Annars tar vi bort de kanalerna från TV:n är hotet.

2 kommentarer:

  1. Jag får psykbryt av nickelodeon. Klarar inte av den kanalen längre. Har också hotat med att ta bort den. Vad är det för galna människor som gör dessa program? Brukar påminna om att barnkanalen faktist också finns. Den är lite lugnare.

    Jessica

    SvaraRadera
  2. Ja. Vi varvar här hemma. Av någon anledning väljer mina underbara barn de här hemska kanalerna om de får välja fritt. Jag tvingar dem att titta på Barnkanalen också!

    Nu på sistone får de också se på "vuxenprogram" emellanåt. Dags att möta en liten bit av verkligheten...

    SvaraRadera