torsdag 20 maj 2010

Byta kompisgäng

Har ni sett reklamen för comvic kompis?
Den där de byter kompisgäng.

Jag tycker det är en strålande idé!
Tänk så praktiskt och roligt att bara byta kompisgäng med någon. Det vore ju jättekul!
Om alla accepterade det helt utan att lyfta på ögonbrynen, vill säga.

Det skulle minsann sätta sprätt på vardagen.
Plötsligt är det ett helt nytt ansikte vid bordet på styrelsemötet, på festen eller på ridklubben. HA! Och ingen fick fråga någonting, bara fortsätta prata på som om inget hade hänt.

Någon som är på för detta sociala experiment?

3 kommentarer:

  1. Hahaha, hur skulle det gå? Folk går ju i taket om man sätter sig på fel stol på rasten. Men det är en intressant tanke.

    Jessica

    SvaraRadera
  2. Jag skulle vara på - om jag hade något kompisgäng att erbjuda i gengäld. Mitt nuvarande kompisgäng består ungefär av Elin och Martin, så det blir ju inte så spännande vare sej för dej eller dem. Däremot har jag sett det här på tv redan (ledsen, Karin) i hela två olika program. I den ena programserien var det tonåringar som bytte liv med varandra. Bodde i varandras familjer, gick på varandras aktiviteter och i varandras skolor. I den andra programserien var det vuxna kvinnor som bytte. I övrigt var idén densamma som med tonåringarna. Det var faktiskt väldigt intressant.

    SvaraRadera
  3. Men visst vore det kul i vardagen!
    Utan att göra någon stor grej av det...

    Bara... byta.
    En vacker dag sitter en ny person i köket på fika.
    KUL!

    Och själv står man och hänger vid en korvmoj i Vislanda. :D

    SvaraRadera