måndag 3 maj 2010

Smink utan kli och ångest

Jag älskar smink.
Alla dessa färger, alla dessa konsistenser - jag blir genuint lycklig.
Nu för tiden behöver jag inte ÄGA allt, men titta kan jag göra i timmar.

Det är bara ett problem: Jag hatar att ha smink på mig någon längre tid.
Det känns som en kladdig mask bara efter några timmar.
Så får jag panik, kan inte andas (i huden) och vill bara tvätta, tvätta och tvätta.

Inte så bra...
Men nu har jag hittat lösningen på problemet.
Den heter ID Makeup!
Puder har jag inte lyckats ha alls innan, fick ångest efter fem minuter. ID makeups produkter kan jag ha en hel dag utan att tänka på det! Samma sak med ögonskuggor och rouge. Läppstiften är ok också, och läppglansen känns nästan nyttiga för läpparna.

Det är härligt!
Äntligen kan jag frossa i färger och konsistenser, utan panik.

Dyrt? Ja. Lite.
Men värt varenda krona - i alla fall för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar