tisdag 23 november 2010

Själens resa

Det är jobbigare än man tror.
Man blir trött.

När själen är på resa kostar det på. Det går åt massor av energi. Man blir hungrig, man behöver sova mer, man behöver kosttillskott. Det är en ansträngning i stil med en fysisk ansträngning!

För själen vilar inte. Den jobbar på, dygnet runt, tror jag.
Och när man har beställt utveckling, är det utveckling man får.
Som ett brev på posten - och kanske man inser lite halvvägs att man har beställt mer än man kan betala för, men då är det så dags.

En sak kan dock lugna mig:
Det blir precis som det ska.
Jag tror att min vånda kommer att ge mig (eller någon annan) stor belöning framledes.

Men när det pågår är det kämpigt.
Och det känns lite löjligt att vara superhungrig och ha ett ökat sömnbehov och få muskelspänningar för att SJÄLEN jobbar. Men så är det.

Det är mycket vi inte förstår. Än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar