onsdag 3 november 2010

Citat

Jag samlar på citat. Tänk så mycket bra som sagts genom tiderna! Tyvärr har jag allt svårare att komma ihåg alla som jag har lagt på minnet...

Nästan vad det än gäller, kan man hitta ett bra citat som ger en nya perspektiv på livet. Hur bra som helst - man behöver knappt tänka själv, kan bara fortsätta på deras intelligenta idéer.

Här är några finingar:


Alla djur, utom människan, vet mycket väl att livets huvudsakliga mening är att njuta av det.
Samule Baulder

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

För att komma till källan måste man simma mot strömmen.
Stanislaw Jerzy Lec

Fänad dör, fränder dör, själv dör du även; ett vet jag som aldrig dör; dom över död man.
Havamal

Applåder är en sporre för stora själar, målet för små.
Engelskt ordspråk

Hos människor med begränsade gåvor är blygsamhet helt enkelt ärlighet. Hos dem som har stor talang är den hyckleri.
Arthur Schopenhauer

Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem. Voltaire

Om jag bara vore lite ödmjuk skulle jag vara fullkomlig.
Ted Turner

Don´t pollute the world with more average shit”.
Saher Sidhom

Det är med idéer som med små barn. Man tycker bäst om sina egna.
Moa Martinson


Bra va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar