torsdag 18 november 2010

Min man å jag

Min make är min själsfrände, min bästa vän, min älskade.
Ändå är vi heeelt olika i så mycket...

Jag är evig optimist. "Det vill gärna bli bra", tänker jag. Min naturliga inställning är att det ordnar sig, att allt blir till det bästa.
Min dyre make är obotlig pessimist. Han tror att folk helst bara gör gott för sig själva, att problem är vardag och att Murphy's law existerar.

Min man är noggrann. Den sorten som tänker noga innan han gör och som bara gör perfekt. Jag är den sorten som gör innan jag tänker och slarvar ihop det av vad jag har hemma.

Jag älskar mat som är lite kantig, med spets och med många smaker som kompletterar varandra. Maken älskar runda smaker, där allt flyter ihop lite grann.

Min bästa pizza är tonfisk, lök och gröna oliver. Makens favorit är sådant som oxkött, ananas och BEARNAISESÅS!

Behöver jag säga något mer?

Men det bästa med detta är att vi kompletterar varandra.
När jag är hastig är han eftertänksam.
När han är långsam, puttar jag honom framför mig.
När jag är virrig, är han samlad.

Yin och yang.
Balans.

Skönt.

2 kommentarer: