fredag 23 april 2010

Jag vägrar bikini på Dottern!

Min femåriga dotter vill ha bikini. Det kommer inte att hända än på sisådär 8 år!

Varför finns det bikinis till små barn? Det är inte så att de har några bröst att dölja, inte mer än småkillar i alla fall. Att sätta på en liten flicka en bikiniöverdel är att antyda att hennes platta bröst är sexuellt laddat, och det tycker jag är förfärligt!

Egentligen skulle jag vilja att mina barn badade nakna. Så länge de var små nog för att inte protestera, blev det förstås så. Men snart började de titta sig omkring och ville ha badkläder "som alla andra". Det fick de förstås, men bikini - nej tack!

Vill man inte bada i byxor, kan man ha baddräkt tycker jag. Åtminstone tills det börjar utvecklas kvinnobröst - eller tills jämnåriga pojkar tittar/kommenterar.

Att barn vill ha bikini är ju bara naturligt - de ser ju att mamma har! Jag tänker på en god vän som tre år gammal sa till sin mamma att hon också ville ha "en sån där AB" (BH). Men då gäller det ju för oss vuxna att säga nej och förklara varför.

BH kommer inte heller på tal. Inte förrän det finns bröst som behöver hållas fast av någon anledning. Stringtrosor - löjligt. Vem köper stringtrosor till sitt barn? Det är helt absurt. Snacka om att bädda för svampinfektioner!

Nähä - barn ska vara barn så länge det går. Så är det bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar