måndag 4 oktober 2010

Kattungar

Vi bestämde just att Dottern ska få en egen katt. För två år sedan fick ungarna varsin kisse, men båda försvann när vi hade kattvakt. Och givetvis kom bara den ena tillbaka... Orättvist.

Sedan dess har Dottern liksom varit utan katt. Visst, vår gamle adopterade Bilbo har snällt ställt upp som substitut, men det är ju skillnad.

Så nu tänkte vi att det var dags för ett nytt försök. Jag satte mig och kollade annonser i tidningen och via nätet. Snabbt insåg jag att det nästan bara finns raskatter!

Vi vill ha en vanlig bonnakatt. Ja, är det en raskatt, spelar det förstås ingen roll, men jag betalar inte några dyra pengar för en katt som ska bo på landet. Vi vill ha en stabil, lugn, lådtränad, sällskaplig kisse som vill leva lycklig på landet.

Hur svårt ska det vara?
Väldigt svårt, visar det sig.

Det finns ragdoll-katter för 5000 kr/st. Nej tack. Och alla vanliga bonnakatter var slut. Nä - då får det vara. Får jag inte napp nu, så väntar jag till nästa år. Eller så köper vi en ökenråtta.

2 kommentarer:

  1. Ring Djurens vänner de blir överlyckliga om någon vill hjälpa till, finns katter i alla åldrar och färger och modeller, har själv hämtat flera bonnkatter där. Hälsar Ulla S

    SvaraRadera
  2. Har de även kattungar menar du?
    Jag har ringt dem förut, men då hade de bara vuxna katter.

    SvaraRadera