onsdag 27 oktober 2010

Glädjas i förväg

Jag är ett stort fan av att glädjas i förväg. Klart man ska!
Dels banar det väg för att saker och ting verkligen inträffar.
Dels får man ju vara glad! Annars kanske man missar den chansen.

Är du glad sprider du bättre energi omkring dig.
Då tycker andra om att vara kring dig.
Det gör att flera saker går din väg.


Jag tycker också om att dagdrömma.
Det är väldigt bra!
Genom att ha tänkt ut hur saker och ting kan bli på ett optimalt sätt, har jag öppnat den dörren. Tänkt är halvvägs hänt... Om jag sedan hamnar i den situationen, är jag förberedd och kan ta för mig. Hur bra som helst!

Om man tycker att "dagdrömma" har en dålig klang, kan man kalla det "kreativ visualisering". Det finns faktiskt en teknik som heter så. Den går ut just på detta: Att tänka ut optimala utgångar av alla viktiga möten och händelser. Just precis - dagdrömma.

Och i dagdrömmarna är man ju alltid smart, snygg, inbjudande, kreativ och oövervinnerlig. Om inte annat startar det produktion av en massa positiva hormoner, vilket är bra för hela organismen.


Så, vi kan göra våra liv bättre alldeles själva: Dagdröm och gläd dig i förskott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar