torsdag 28 oktober 2010

Glasögondesign

Jag har kommit på en grej: Glasögon är feldesignade.

Bryggan mellan själva glasögonen borde vara i nederkant av glasögonen. (Som om man vänder upp och ner på vanliga brillor.) Då kunde den händigt hänga på näsan, lyfta upp dem fint och glasen hade nått upp över ögonen.

Jag kan aldrig ha plastbågar, för min näsa är inte tillräckligt utstickande där uppe. Därför glider de bara ner, så att övre delen av bågen går tvärs över ögonen.

I hela mitt liv har jag fått höra att det beror på att min näsa har fel form. Nu har jag dock insett att det är designerna som är galna.

Det är ju en usel idé att försöka klämma dem på näsryggen med glasens sidor. Hur man än är skapt kommer de ju riskera att glida ner.
För vem har näsan i jämnhöjd med ögonen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar