onsdag 6 oktober 2010

Inte rasister? Ja, tjena...

Ja, kära nån.
Sverigedemokraterna tågar ut ur kyrkan, darrandes av harm över biskopen Eva Brunnes tal.

Vad var det som var så upprörande?
Att hon sa att vi alla är lika värda?
Eller att det är odemokratiskt att vara rasist?

Jag hade precis för mig att SD påstod sig INTE vara rasister. De brukar väl säga att de bara inte gillar rasblandning... (Har egentligen inte förstått skillnaden där, om jag ska vara ärlig.)

Men eftersom de uppenbarligen kände sig så träffade av biskopens uttalande, måste de väl ha tagit åt sig trots allt. Utan att någon egentligen hade riktat orden till dem, såvitt jag förstår, utan till rasister i allmänhet.

I min bok visade de därigenom vilka de egentligen är.

2 kommentarer:

  1. bra att de gör så här, så kanske folk snart får upp ögonen för vad de egenligen står för och röstar annorlunda i nästa val...

    SvaraRadera
  2. Ja!
    Jag är också övertygad om att de inte kommer att åstadkomma något alls under de här fyra åren. Dessutom kommer en hel del av dem sluta dyka upp i riksdagen och missköta sig.

    Nästa val åker de ut.

    SvaraRadera