tisdag 26 oktober 2010

Barns roliga kommentarer

Familjen tittar på TV. Madonna i ny video.
Maken: – Titta här ungar, hon är egentligen en tant. Det syns inte va?
Dottern, reptilsnabbt: – Har hon opererat ALLT?

Dottern "har lekt sin lektermometer full propp, ända upp där hjärnan börjar". Äter sitt livs första risifrutti och tycker att jag är världens bästa mamma. Ja. Jag är nog det.

Konversation i bilen mellan femåringen och nioåringen:
- Jag har fått en ny kompis idag. Gissa vem!
- Michael Jackson?
- Nää, han är ju död.
- Allan Jackson?
- Nej jag känner inte honom.
- Britney Britney?
- Nej, hon går inte på mitt dagis.

"Jag är familjens stocksovare." Sonen, 9 år.
(En som sover hårt, som en stock.)

Tegelelden. Dottern, 5 år.
(Kakelugnen.)

- Mamma, alla mina kompisar gillar dig. Du är populär, sa Sonen.
- Jaså?
- Ja, men du vet: Du och pappa är ju inte riktigt vuxna. Det gillar barn. Ni är ju inte normala, utan lite tokiga.

Sonen, 9 år:
- Jag tycker att James Blunt har en perfekt röst för poppiga låtar. Jag fattar inte varför han sjunger så många långsamma. När jag sa det till mina kompisar på skolan, sa de: "Vem är James Blunt?" Jamen, hallå?

Dottern leker med dockhusdockorna:
– Mamman och pappan står så här nära varandra (visar med dockor). Och nu pussas de!
– Åh är de kära då?
– NEJ, de är redan gifta!

Vid nattning av Sonen:
- Du är allt lite märklig som har en mjuk fotboll som "gose".
(Han har en fotboll i plysch som han bollar med under bokläsningen på kvällen.)
– Du då! Du har ju din dator som gose!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar