torsdag 30 september 2010

Vad engagerar?

Efter att ha bloggat dagligen i typ fem månader, har jag insett en sak:
Jag kan aldrig lista ut vad som ska engagera folk. Vilka ämnen kommer att generera kommentarer här på bloggen, vilka kommer att diskuteras på Facebook? Jag vet inte, kan inte se det i förväg. Blir lika paff varje gång det händer.

Det är roligt!
Jag älskar diskussioner.
Ibland sätter jag mig på tvären bara för att få igång diskussionen.

När jag gick i skolan och vi hade uppsatsskrivning - heldag - så brukade jag roa mig med att göra en argumenterande uppsats FÖR någonting. Sedan skrev jag samma uppgift men MOT i stället. Så lämnade jag in en - eller båda. Det är roligt att vända och vrida på saker...

Så: Tack för att ni kommenterar! I klick-rutorna, eller skrivet, eller på Fejjan. Jag njuter av att läsa!

Men vad som engagerar er läsare, det kan jag aldrig lista ut innan. Det är väl det slutgiltiga beviset för att jag inte begriper mig på folk alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar