lördag 4 september 2010

Ett gråtpiller, tack!

Jag kan inte gråta.
Det är sant - jag är usel på det.

När jag försöker, skäms jag så mycket att jag inte kan komma igång. Och skulle jag mot förmodan lyckas börja, så slutar det tvärt för att jag motar bort det.

Det gör ont i hela kroppen att gråta.
Och ännu värre ont gör det när man stoppar undan gråt.

Hela min kropp är full med uppdämd gråt.
Jag känner det tydligt.
Det räcker med att jag tänker på gråt, så börjar det hända fysiska saker i mig.

Det krampar i halsen, jag får ont i hjärtat, svårt att andas och mår skrutt.

Jag har försökt att lära mig gråta.
Satt på ledsamma filmer, suttit ensam och ynkat, läst böcker med dramatiskt elände. Ingenting hjälper. Jag är gråthandikappad.

Jag behöver verkligen gå på gråtarkurs. Eller köpa ett gråtpiller. Kanske checka in på gråt-spa. Kan det ingå i sjukförsäkringen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar