onsdag 29 september 2010

Kvinnliga artister smäller högre!

Länge har min skivsamling dominerats av kvinnliga artister. Av någon anledning har mina favoriter alltid varit kvinnor. Jag upptäckte det av en slump, när jag flyttade ihop med min Make. Då korsades två världar...

Jag hade omkring 200 CD-skivor. Han hade nog 300. När vi hade sorterat in alla skivor i hyllorna, kunde vi konstatera följande:
- Jag hade nästan bara kvinnliga artister. Han bara manliga och manliga grupper.
- Vi hade inte samma musiksmak. De flesta av hans skivor hade jag aldrig hört talas om.
- Vi fick bara EN dublett! (Eva Dahlgren: En blekt blondins hjärta.)

Det här har fördjupats med åren. Jag läser helst kvinnliga författare, har nästan bara kvinnliga vänner och gillar verkligen kvinnliga komiker bättre än manliga.

Som den här nya serien: Välkommen åter.
Gud i himlen, så roligt!
Så fantastiska karaktärer, drivna repliker, perfekta personporträtt, underbar handling. Och hoppsan... Alla är visst kvinnor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar