lördag 11 september 2010

Självinsikt - en bristvara?

Vad hände med det här med självinsikt?

Jag tittar på Idol och undrar... Jämför med mig själv när jag var yngre. Visst hade jag också drömmar och ställde upp i två talangjakter för länge sedan, men jag var betydligt mer medveten än ungdomarna i TV.

Jag såg till att sjunga rent. Eftersom jag visste att min röst inte var så värst speciell, satsade jag på framträdandet. Givetvis kunde jag min låt och gjorde bra ifrån mig, helt medveten om att det hänger på så många andra saker.

Men nu - vilka söker till Idol?
Folk som över huvud taget inte kan sjunga, eller som absolut inte kan stå på en scen.
Varför?

För att få synas, få uppmärksamhet?
För att ha något att berätta för vänner och släkt?

I så fall tror jag att det är bättre att springa naken på storgatan i vilken normalstor stad som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar