söndag 5 september 2010

Kristallengalan - hobbyprojekt?

Jag är inte någon anhängare av galor. De är tråkiga, men en sak brukar man i alla fall kunna säga till deras fördel: De är pampiga.

Härom kvällen såg jag en minut av Kristallen-galan. Ah - mitt öga fick ont.

Eländigt sopig produktion!
Dåliga programledare, tattig inramning, trist stämning, oprofessionellt intryck.
Det kändes som ett hobbyprojekt, något som praktikanterna hade satt ihop.
Verkligen en klubb för inbördes beundran.
Och girigheten riktigt kokade i salongen.

Det var som en high school prom, en sådan som man ser på film. Pinsamt och klibbigt, ogenomtänkt och ytligt.

Det tog en minut, sedan bytte jag kanal.
Jag stod inte ut.

TV om TV-program.
TV gör TV-program om TV-programmen och TV-programledare.
Då blir det tydligen inte så bra.
För mycket av det goda skämmer allt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar