söndag 18 juli 2010

Okunnigt eller träffsäkert?

Det är roligt att blogga.
Bland det roligaste jag har gjort!
Det bästa är att jag får tycka vad jag vill, utan censur.
Min blogg, mina åsikter, mitt liv.
Ingen redaktör som oroar sig över säljsiffror, ingen förskrämd chef som inte vågar ta ut svängarna.

När jag skriver något tillspetsat reagerar folk. Oftast de som inte håller med och de som tycker likadant. Svart eller vitt, antingen eller. Mittemellantyckarna hör inte av sig. När jag får några positiva kommentarer och en arg, vet jag att jag har beskrivit något som fler än jag har upplevt. Den arge tycker att jag är dum, de övriga att jag slagit huvudet på spiken. Det är kul.

I den här bloggen tycker jag en massa saker. Det innebär att jag inte gör anspråk på att formulera någon slags objektiva sanningar. Det är kåserier, betraktelser, överdrifter och debattinlägg. Kanske någon tänker till. Och någon annan tänker från. Vilket som är bra.

Världen vore urtråkig om alla tyckte likadant!
Och någon mellanmjölksblogg har jag aldrig siktat på... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar