tisdag 7 december 2010

Posten - har ni givit upp?

Förr i världen gillade jag Posten. Det kändes som ett stabilt och seriöst företag, som i ur och skur levererade brev och paket till alla destinationer.

Nu är jag inte så imponerad.

Vid upprepade tillfällen har jag sett hur Posten hanterar paket. Det är skamligt.
Saker kommer inte fram i tid.
Saker går sönder.
Saker försvinner.

Jag har sett videos på hur man tippar paket med truck på rullband. 2-3 meter faller paketen i en enda röra. Spelar ingen roll om det står "aktas" eller "ömtåligt" eller "denna sida upp". Allt trillar ner på rullbandet utan hänsyn.

Och det tar hur lång tid som helst att reklamera!
Tre månader efter att man skulle ha fått sin nya sak, får man äntligen ersättning.

Vad är problemet?
Har Posten glömt bort vad deras uppgift är?
Vän av ordning tycker väl att de borde vara väldigt måna om sina kunder, nu när det finns konkurrens på budfronten. Varför missköter man sitt uppdrag?

Det är liksom det Posten gör: Levererar.
Om de inte levererar paket och post - vad ska de då leva av?
Förstår de inte att upprepade misstag leder till att folk slutar skicka paket och post med dem?

Personalen på Posten verkar så trötta.
Det är som om de gav upp allt, när mailanvändandet ökade.
Men hörni: Det är i uppförsbacke man ska trycka på mer på gasen! Inte släppa taget helt och ge upp. Då rullar man sakta nerför...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar