fredag 31 december 2010

Ett (gott?) nytt år

Varje år på nyårsafton stänger vi dörren för det gamla året och välkomnar det nya med öppna armar.

Måtte det nya året bli gladare, friskare, öppnare, rikare än det förra!
Hoppas att det här blir året då det händer, det där vi längtar efter!
Året då DET VÄNDER.

Ibland kan jag tänka att det är lite tur att åtminstone jag har så dåligt minne. Ifall jag stannade upp och tänkte på de förväntningar jag hade inför i år, så skulle nyårsafton nog kännas som en sorgens och besvikelsens dag.

Hela det senaste decenniet har varit rätt tungt för min del. Det har varit nollornas decennium, och det har gått hårt åt mig och många fler.

Visserligen har jag på senare år gått från klarhet till klarhet, men det har gått LÅNGSAMT.
Och jag är inte bra på långsamt.

Å andra sidan - tillbaka till 2010 - har mycket hänt under årets gång. Inte just det som jag trodde och hoppades, men andra... väldigt bra saker. En sten lyft från mina axlar, ett gäng insikter landade, ett hjärta uppvärmt och utvidgat, många härliga människor och många ord.

Sett i det perspektivet var 2010 kanske året det vände.
Ja, när jag tänker på det så är det nog så.
2010 var nog året då jag kom in på ett nytt spår, valde en ny väg, gjorde mig av med gammalt skräp och lämnade det gamla bakom mig.
Härmed utnämner jag mitt 2010 till uppbrottets år!

Må 2011 bli fortsättningen på det nya spåret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar