torsdag 27 januari 2011

Konflikter

Hur lär man sig att hantera konflikter?
Eller egentligen: Hur lär man sig att stå ut med konflikter?

Jag är med på själva tillvägagångssättet: Diskussion, ta och ge, mötas osv. Och jag är helt på det klara med att man kan komma fram till att man är osams.

Men sedan?
Hur får man bort den obehagliga snurran i magen?
Känslan av att man har gjort något dumt, att ingen vill ha en och att alla är emot en.

Hur blir man ok med det?

Kanske är det något man lär sig med tiden. Eller så bara händer det när man är komplett som person, när självutvecklingen kommit till en viss gräns, när livet är begripligt.

Just nu känns det som om jag skulle behöva smörja in min själ i rejält med fett eller olja av något slag, så att allt elände bara glider av.

2 kommentarer:

  1. exakt där jag befinner mig nu och den största anledningen till att jag är sjukskriven 25%. Med med mig pratade ingen för att lösa konflikten - jag bara hamnade i kylan. Jag har ingen svar på hur man blir "hel" igen, ännu, men jobbar på att skapa mig ett skal runt min själ. Skickar dig en internet-kram och hoppas den värmer lika mycket som den jag fick av dig häromdagen.

    SvaraRadera
  2. Tack! Det gör den!

    Framför allt hjälper det att veta att jag inte är ensam. Det känns ju som om jag drar på mig problem... This girl means trouble...

    Men det gäller att stå för sina åsikter och sin livsstil, tror jag. Annars lakas själen ur.

    Det är de som är de konstiga, det är vi som är normala! :)

    SvaraRadera