fredag 1 mars 2013

Varför får jag inte det jag vill?

"Jag har sänt ut mina önskningar i Universum under lång, lång tid och än har jag inte fått det jag vill ha! Vad gör jag för fel?"

För det första:
Det är ingen prestation.
Du GÖR inte.
Din insats i sammanhanget är en intention; en tanke, en känsla, ett tillstånd. Det måste du förstå om du ska kunna be och önska saker: Att det handlar om en ärlig intention. Det räcker med att du tydligt förklarar vad du vill/önskar och att det kommer ur och med en känsla, en emotion.

För det andra:
Det är kanske inte FEL.
Det kan vara lämpligt att sluta tänka i banor om rätt och fel över huvud taget. När det blir något som du inte har tänkt dig, så se det som att det blev annorlunda. Tänk om det är så att allting är precis rätt, och precis vad du behöver, men att du själv inte ser det just nu?

Det du behöver utrusta dig med är tillit och tålamod.
Tillit – tron på att allt blir precis som det ska.
Tålamod – mod att tåla dig och att tåla det som behöver komma din väg.

Ibland tar det tid.
Det kan vara för att massor med olika saker måste falla på plats innan din önskan kan slå in. Eller så måste du falla på plats innan din önskan kan slå in. Tid är dessutom helt irrelevant för universum. Tänk, hur kort tid ett år är för ett universum som varit igång i flera biljoner år! Ibland tror jag att vi är alldeles för intensiva och otåliga, och ger upp för tidigt. När presenten väl är paketerad och levererad, är vi inte kvar där längre.

Ibland är det du som måste släppa taget.
Du bär på rädslor som hindrar flödet, som hindrar dig från att ta emot och se vad det är som verkligen erbjuds dig. Då måste du göra jobbet att rensa ut, göra dig av med onödigt bagage, våga släppa taget om alla måsten. Först när du kan säga "jag släpper taget om allt som hindrar mig om att uppnå det jag önskar, jag släpper taget om allt jag inte längre behöver", först då kan du börja jobba.

"Jag önskar att jag får träffa en livspartner."
"Men först vill jag gå ner lite i vikt."
Typexempel. Du har inte accepterat dig, inte släppt rädslan att inte duga till. Det universum hör är att ni gör ett avtal: Först ska du gå ner i vikt och bli nöjd med dig själv, sedan ska universum skicka en livspartner.
"Jag vill bli en välkänd författare."
"Men jag mår dåligt när folk blir arga på mig."
Typexempel 2. Du är rädd för drömmen. Universum vet att alla som blir välkända, kommer att få både positiva och negativa reaktioner. Och eftersom universum vill ditt bästa, kommer du inte att utsättas för kändisskapet förrän du är redo, dvs när du har släppt oron för att inte vara omtyckt.

Ett av de vackraste uttryck jag vet, är:
Om Gud vill.
Du vet, som många troende säger:
"Jag ska försöka byta jobb framöver, om Gud vill."
Det innebär för mig att man är öppen för att det finns en högre makt som har bättre koll på vad man behöver och att man underordnar sig den allvetande. Jag vill detta, men det viktiga är vad Gud ser att jag behöver.

Det är tillit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar