söndag 17 juni 2012

Vardag och semester

Jag har skrivit det förut, men jag skriver det igen:
Mitt liv ska inte hänga på semester.

Det känns heltokigt att jobba som en galning, stressa, vara trött och eländig 47 veckor om året och sedan leva upp i 5.

Jag är glad att jag efter många års stressande har insett att vardagen är allt. Att varje vanlig dag måste vara härlig och skön för att jag ska kunna njuta av livet och vara frisk.

Semester – visst är det jätteskönt!
Men faktiskt inte nödvändig.
Inte när man trivs med vardagen.

När varje dag är rolig och trevlig, man hinner vila tillräckligt och känner lust till livet, då blir semestern inte så värst nödvändig.

I år tänker jag: Semester? Nu? Varför det?
Sommar-Sverige är fantastiskt, livet är skönt.
Jag behöver inte vara ledig.

Men faktiskt ska jag vara helledig några veckor, så att vi kan åka till vårt älskade Gotland. Resten sparar jag till i höst, när det är regn och rusk. Då tycker jag att livet är lite svårare, så då känns det härligt att vara ledig.

Men annars är jag vardagsledig.
Jag har ett lagom tempo på mitt liv och njuter av de lediga stunderna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar