tisdag 31 januari 2012

Överlevnadstips

Alla blir vi kloka på vårt eget sätt.
Här är vad jag behöver själv för att få livet att gå runt!

Regelbundna behandlingar för kropp och själ
Horstmann-behandlingar och fytoterapi hos Kristina, Massage hos Mi, mystiska behandlingar hos Olle i skogen. :)

Träning - gärna utrensande
Free Movement is da shit för mig. Och promenader.

Kosttillskott
Mina livräddare! Tänk att några små piller kan göra en sådan skillnad.

KRAV-odlad mat
Smakar bättre, är faktiskt mer ekonomiskt (man äter mindre portioner och bär hem mindre vatten) och innehåller mer mumma. Mer av det som är gott, helt enkelt.

Kärlek och skratt
Familjen och vännerna...

Stillsamma miljöer
Nära naturen, tyst och vackert, frisk luft.

Tid för eftertanke
Så att saker hinner landa. Och andra kan lyfta.

Öronljus
När förkylningsbaciller attackerar, eller jag hör dåligt. Eller inte lyssnar bra.

Reiki
För att må bra i allmänhet! Och till alla problem, skador och sorgligheter som drabbar en i livet.

Sömn
Ostörd och regelbunden. Helst 7 timmar i sträck.

Ja... Det var väl ungefär det viktigaste.
Sedan finns det förstås massor av andra bra grejer man kan hitta på.
För min egen del tycker jag att jag klarar ALLT med detta i bagaget.

2 kommentarer:

  1. Ja - vad menar du?
    Allt det där MÅSTE jag ha, annars mår jag dåligt. Sömnen får väl stryka på foten ibland, men sällan. Helst vill jag ha 8 timmar, i alla fall på vintern... :)

    SvaraRadera