torsdag 12 januari 2012

Att hitta ord

Jag har så svårt att hitta ord.
Det har aldrig varit min starkaste gren, men efter utbrändheten är jag totalt kass.

Då förlorade jag ju nästan alla ord.
Det var bara några som hittade tillbaks.

Så när jag hittar ett ord som är nästan rätt, får det duga.
Och så hoppas jag att folk läser lite mellan raderna och förstår vad jag menar.
Ibland försöker jag hjälpa till genom att vifta med händerna.

Jag säger "vilka fina skåpsdörrar" och menar både skåpsdörrarna och lådfronterna.
Jag säger "de där papperna" och menar de viktiga dokumenten av olika slag vi har kämpat med i flera dagar.
Jag säger "har du köpt sköljmedel" och pekar vilt på diskmaskinen, menar förstår sköljglans.

Tyvärr har folk i allmänhet ingen förståelse för mitt handikapp.
De säger "tycker du inte om lådfronterna" och ser bekymrade ut.
De säger "du menar den operativa marknadsföringsplanen, programbladen och efterlämnaren".
De säger "nej, jag köpte SKÖLJMEDEL, inte spolglans".

Suck.
Antingen får jag bli bättre på gester och förklarande blinkningar.
Eller så får jag gå på jakt efter di dära förrymda orden.

Den som lever får se.

2 kommentarer:

  1. eller så får du omge dig med folk som kan läsa mellan raderna och inte bokstavstolka dig, Har aldrig haft problem med att förstå dig. Antingen för att jag själv också har svårt att hitta ord eller för att det inte märks:-)

    SvaraRadera