tisdag 15 februari 2011

BH-lösa dagar

Jag mäter min livskvalitet i BH-lösa dagar.

En BH-lös dag är en dag då det inte är viktigt hur man ser ut. Det är en dag då det är ok att vara den man är, att se ut som man gör och andas fritt.

Då är det inte andras krav och förväntningar som styr. Det handlar inte om att leva upp till något, inte spela en roll.

Det är en dag helt utan mask.
En ärlig dag.

Man kan vara utan BH de dagar man vet att man kan hålla en låg profil. En skrivardag, eller en telefondag eller en pyssel-och-fix-dag. Det går att skjutsa och hämta, kanske vara på något enstaka möte, men det är i huvudsak dagar då man inte är i strålkastarljuset. Mysiga dagar med låg profil.

BH-lös kan man vara med folk man känner så där på riktigt. Och med dem man älskar. De som accepterar en som man är, till och med gillar det.

Oförställt.

Ju fler BH-lösa dagar jag har på en vecka, desto högre livskvalitet. Inte bara för att BH är ett oerhört obekvämt plagg, utan för att jag den veckan helt enkelt har gjort mer av det jag tycker om och varit mer med dem jag uppskattar mest.

Någon gång i framtiden ska jag ha mest BH-lösa dagar. Sex av sju eller så. Men ibland ska även jag lämna paradiset och gå på stadens gator som en vanlig kvinna. Och detta inte för att det är karaktärsdanande, utan för att jag ska fortsätta uppskatta mitt vardagliga BH-lösa liv!

1 kommentar:

  1. det är så rätt!!!
    jag har faktiskt bh lösa dagar i skolan och när jag är med kompisar ibland eller ute på stan. det är det skönaste som finns!

    SvaraRadera