tisdag 21 juni 2011

Vilken är min lila resväska?

När jag behöver vägledning i livet så ber jag universum om hjälp. Då brukar jag få svar i mina drömmar.

Låter det galet?
Ja, det kanske det är.
Men så är det i alla fall.

Ibland är det svårt att tyda drömmarna. Ibland är det lätt. Som härom natten:
Jag drömde att jag så gärna ville ha en lila resväska. En precis lagom stor, inte så där handbagageliten, inte jätteresväska, utan precis... lagom. Jag sneglade på dem i affären och konstaterade att jag inte hade råd just nu.

Sedan stod jag i min barndoms kök och tog ut något ur ett överskåp, medan jag pratade med en (icke synlig) person om den fantastiska lila resväskan som jag inte kunde köpa. Då sa personen: Men du vet väl om att du kan öppna de där skåpen på ett annat sätt? Jag fattade ingenting, men när jag tittade noga på köksskåpen, insåg jag att det fanns en liten tygflärp vid gånggärnen. Jag stängde skåpen och drog i tygflärpen och VIPS så öppnades några helt andra skåp! Och gissa vad som fanns i dem? Väskor! I alla färger och modeller. Röda, svarta, guld, mönstrade, vita... Fint ordnade, alldeles nya och fina. Och visst fanns där en lila! Precis en sådan som jag ville ha! Först skämdes jag för att jag inte kom ihåg att jag hade en sådan. Sedan blev jag förtjust och förbluffad. Tänk, att jag hade den här hela tiden!

En tydlig dröm.

Framgångens resväska (som givetvis är kronchakrats lila färg) ska ta mig vidare i livet.
Det jag längtar efter, har jag redan.
Jag måste bara öppna förrådet på ett annat sätt!

Återstår att komma på var tygflärpen är.
Och vad som är min lila resväska.

5 kommentarer:

  1. Du minns väl vad vi pratade om på senaste lunchen?!?

    SvaraRadera
  2. Hmm... Talarforum tog jag med mig. Var det något annat jättebra? ;)

    SvaraRadera
  3. var inte det tillräckligt bra...;-)

    SvaraRadera
  4. Jo - det var super! :D

    Och jag har börjat med detta projekt. Man behövde visst en mängd omdömen, så det väntar jag på. Presentationen är skriven och jag är på G!

    SvaraRadera