fredag 10 juni 2011

Mitt allra högsta bästa

Det är en väldigt bra skyddsmening att lägga till i många sammanhang: Må detta verka till mitt allra högsta bästa.

Jag säger det i Reiki, eller om jag ber eller innan jag tar en vitamin eller läkeört.

Innan jag sväljer tänker jag "må denna vitamintablett vara till mitt allra högsta bästa". Medan jag ger mig själv Reiki, säger jag ibland "må denna behandling vara till mitt allra högsta bästa".

Det är en så bra tanke!
För ibland har man ju själv tänkt ut hur det ska bli, vad som vore bra. Till exempel kan man ju tro att man behöver gå ner i vikt, och därför ge reiki till sköldkörteln. Men det kanske är så att övervikten skyddar kroppen i något avseende som man själv inte har förstått! Att då gå ner i vikt, skulle skapa en obalans eller utlösa något annat symptom.

Därför denna skyddsmening: Till mitt allra högsta bästa.
Är det inte till mitt högsta bästa att gå ner i vikt, kommer inte sköldkörteln att sprutta igång även om jag ber om det.

För man måste vara varsam om vad man ber om.
Det kan bli sanning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar