torsdag 9 juni 2011

Anställningsintervju

Idag har jag varit på anställningsintervju.
Det handlade om ett så roligt jobb, att jag inte kunde låta bli att söka.
Och jag tycker att det passar mig som hand i handske.

Innan den mycket välplanerade intervjun, blev jag uppmanad att genomföra ett internetbaserat test. 24 frågor med fyra adjektiv i varje. Varje fråga var:
A Hur agerar du mest utifrån din yrkesroll samt
B Hur agerar du minst utifrån din yrkesroll.
Exempelvis kunde det vara Generöst, Driftigt, Organiserat och Eftertänksamt att välja mellan. Inte lätt att välja Mest – men ännu svårare att välja Minst...

Nå, jag hade klickat igenom alla frågorna snällt och fick på intervjun analysen i handen. Fantastiskt! Det var ju faktiskt jag! (Var jag tvungen att erkänna, trots att det inte i alla delar var helt smickrande...)

Någon Smart Person hade helt klart fått ihop det där testet. Och trots att jag tvekade på flera frågor, var bilden av mig klar som korvspad. Roligt nog var det exakt samma mönster i alla tre graferna på slutet: Hur jag agerar i samarbete, hur jag agerar under press och hur min självbild ser ut. Spännande...

Själva intervjun?
Tja, vem vet? Qui vivra verra. (Den som lever får se.)

Men det var roligt att vara där i alla fall. Och få pappret.
Eller som min man sa:
– Så bra! Nu får du ju veta vem du är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar