lördag 8 december 2012

Strålande jul

Jag älskar jul.
Det är min favorithögtid.
För mig är det julen som får mig att överleva vintern.

Jag brukar börja köpa julklappar i oktober, pynta hela huset (invändigt och utvändigt), baka, pyssla, godisfixa, spela julmusik och frossa i juligheten.
Falalalala.

Men i år...
I år känner jag för att hoppa över hela julen.
Jag är helt enkelt inte beredd.

Oktober försvann utan att jag hann säga flaska.
November tror jag att jag sov bort.
Eller nåt.
En dag vaknade jag i alla fall och det var december, oklart hur.

Nu är det mindre än 16 dagar till julafton och jag har inte:
- Köpt mer än två (små) julklappar
- Pyntat hemma
- Satt upp utebelysningen
- Lyssnat på julmusik
- Kommit i julstämning

Det känns helt hopplöst.
Kanske kan jag bara gå och lägga mig och vakna upp i januari?
Eller så får jag lägga på en jädra slutspurt.

Nu vet jag!
Jag beställer julmys på nätet!
Det finns säkert någon RUT-avdragsgill tjänst, där någon kommer till mitt hem och gör allt det där julandet.
Perfekt!
Så kan jag sätta mig i soffan och bara gosa med barn och katter, utan att oroa mig för att julgröten bränner fast.

Att jag inte har tänkt på det förut!
Nöden är uppfinningarnas moder.

1 kommentar:

  1. Läs mitt blogginlägg Förväntan och slappna av. Det blir jul hur du än gör!

    SvaraRadera