fredag 23 november 2012

Vid sidan om

Det finns de som har talangen att höra till gruppen. Kanske är de till och med gruppens centrum. De har den där självklara gruppkänslan och bara smälter in och myser i varje gemenskap.

Det verkar så enkelt.
Jag ser förundrad på.

Några meter ifrån står jag.
Kanske iakttar jag, kanske ler jag, kanske funderar jag på annat.
Eller så är jag möjligen fokus för hela gruppen, den som underhåller och berättar och leder. Men deltar gör jag inte.

Jag kan inte. Hur gör man?
När skulle man ha lärt sig det?
Eller kanske beror det helt enkelt på att jag inte ska.
Vi kanske bara är olika, har olika uppdrag och därför olika förmågor.

Jag är ju en hejjare på att iaktta!
Och att ser framåt, ha visioner och organisera folk.
Kanske kan man inte det när man är mitt i smeten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar