torsdag 22 november 2012

Mycket i huvudet

Om jag har för många saker i huvudet, blir livet bara en checklista.
Jag slutar vara i stunden och tänker bara på att beta av sakerna, en efter en.

Först ska jag... CHECK
Sedan tar jag... CHECK
Därefter kan jag... och samtidigt fixar jag... CHECK

Check, check, check.
Jag klarar av en sak i taget.

Men jag glömmer njuta!
Jag missar att vara i stunden!

Livet blir liksom bara något som svischar förbi medan jag prickar av saker på min lista. Eller snarare: Livet reduceras till prestation.

Och då är det inte roligt längre, tycker jag.
Jag vill kunna andas, njuta, fundera och se mig omkring emellanåt.
Inte bara bocka av allt.

Kanske beror det på att min före detta utbrända hjärna inte klarar av att hålla många grejer i huvudet längre. Eller snarare: Den måste ha en tydlig lista för att förstå ordningen. Inget flur och flum, då går den i spinn.

Kan man få ha en liten skylt om halsen, där det står:
Före detta utbränd.
Tål inte för mycket stimulans.
Stresshandikappad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar