torsdag 15 november 2012

One

På mitt jobb har vi börjat meditera. Det är inte i första hand för att vi ska stressa av – nej, det är för att vi ska bli mer effektiva.

Det är nämligen bevisat att en kvarts meditation varje dag ger klirr i kassan för arbetsgivaren. Och pengar pratar...

Så varje dag kl 14.30, i stället för att fika, går vi som vill in i konferensrummet och sätter en skylt på dörren: Meditation pågår.
Någon ställer klockan och vi sätter igång.

Jag är inte expert på att meditera, men jag har lekt med meditation ett tag.
Det roar mig och jag blir mer skärpt.
Plus att jag får insikter och utsikter.

När jag mediterar själv, tänker jag att jag går nerför en trappa.
Där finns en dörr.
Den öppnar jag – och SCHWOP så är jag någonstans.

Väldigt spännande.

På jobbet däremot, har vi ett annat tillvägagångssätt.
Vi mediterar på ordet ONE.

Det är fantastiskt!
Jag gillar't.
Enkelt och stort i all sin enkelhet.

One – jag är ett. Fysiskt, psykiskt, emotionellt och andligt. ONE
One – jag är ett med alla andra. Vi är delar av något större. ONE
One – jag är ett med omgivningen, gräset, träden, luften. ONE
One – jag är ett med universums alla stjärnor och planeter. ONE
One – jag är ett med mitt nu, mitt då och mitt i morgon. ONE

Spännande resor har det blivit.
Det är fantastiska femton minuter.
Inte nog med att man blir mer skärpt – man får hjälp med allt från fysiska problem till oklarheter i relationer. Mysigt.

ONE.
Det behövs inte så mycket mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar