söndag 18 november 2012

Extrema personligheter

Jag gillar dem.
De där människorna som är större än livet självt.
Som inte ber om ursäkt för sig eller sina åsikter, som inte ens försöker passa in eller vara till lags, som gör sin grej och står för den.

Jag tänker på sådana som Zlatan, Carola och den fiktiva personen House.

Visst kan jag se att de ibland kliver folk på tårna.
Och att de irriterar andra – oftast en smula mindre – människor.
Men det är en liten eftergift för vad man får.

Strålglans, genialitet och udd.
Nya sätt att tänka, en förmåga att värdera sig själv högt (med all rätt) och en underbar kraft att gå sin egen väg.

Oj, vad jag behöver dem!
De gör mig glad, de får mig att le.

Jag tror att det jag gillar mest, är att jag får lite bättre begrepp om hur stor variation det finns på människor. Att skalan liksom är lite längre än man till vardags tror...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar