onsdag 21 november 2012

Boken OMSTART är här!

Nu har min första bok kommit!
Och det är till stor del DIN förtjänst!

Jojomen.
Tack vare att du har läst min blogg, kommenterat och mailat mig, blev det en bok.
Det var så det började...

Därför tackar jag er bloggläsare i boken.
:)

Boken heter OMSTART - En utbränd mammas (b)loggbok och finns att köpa på nätet (länken) och som E-bok (på något sätt). Den går också att beställa i vilken bokhandel som helst om du uppger ISBN-nummer 978-91-7463-111-1.

Boken handlar om min resa från hysteriskt utbränd till normal (eller bara hysterisk, kanske).
Den är sammanfogad av blogginlägg från just den här bloggen!
I kapitel som sammanfattar olika stadier av min resa.

När min make messade att boken kommit idag, fick jag ett rus av känslor:
Akut stresspåslag – tappade tidsuppfattningen och trodde jag hade glömt gå av tåget.
Panikångest, när jag höll i den, för att nu finns den och går inte att ta tillbaka.
Stolthet, för att jag har en bok och kan kalla mig författare. :)
Hysteri, för att folk kan läsa den. Tänk om den inte håller?

Landade sedan i någon sorts skräckblandad förtjusning.

– IIIIIHHHH, skrek jag omotiverat vid matbordet när jag återigen fick syn på den.
– Lugna dig mamma, sa sonen. Du ska vara stolt nu! Chilla som den här giraffen (visar på egentecknad giraff) och käka lite blad. (Det gjorde giraffen.)

Kloka, kloka barn!
Tur att det finns folk som står stadigt när man själv är lite uppe i det blå...

Hur som helst: Om du vill läsa boken, blir jag jätteglad!
Nästan ingen har gjort det än. Finns inga recensioner.
Min goda vän Mi, som läste den innan den blev en bok, skrev i alla fall följande:
"Jag njuter av varje sida jag läser, skrattar högt ibland, nickar medkännande ibland, tänker jaha eller AHA! ibland. Det är många härliga tankar och idéer du har Karin. En del känner jag igen från din blogg..."

Jag hoppas att du läser den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar