onsdag 16 maj 2012

Åldrandemyten

"Man får ju stå ut med lite värk i min ålder, det är så det blir när man blir gammal."

Nej.
Det är faktiskt en myt.
Vi behöver absolut inte åldras på det sättet!

Det är klart att tiden går (på något sätt). Men hur det påverkar våra kroppar och själar, avgör vi till stor del själva!

När vi utsätts för slitage och inte lyckas reparera oss, åldras cellerna. Det är sant. Sant är också att det har väldigt tätt samband med näringen - vitaminerna, mineralerna och antioxidanterna sköter reparationerna. Får vi i oss för lite av detta, lägger kroppen ner vissa funktioner som den inte har råd att driva längre. Vi får kanske hudproblem, högt blodtryck, håravfall eller allergier. Vi har inte samma kraft längre, inte samma styrka eller stamina. Vi är tröttare, orkar mindre och känner oss mindre energiska. Och om vi inte har ätit riktigt bra, har vi kanske sämre näringsupptag i tarmen. Tarmreceptorerna är inaktiva, eller belagda med något, vilket gör att vi tar upp mindre näring.

Vi kallar det för åldrande.
Egentligen handlar det dock om näringsbrist och följder av detta.

Men här kommer det coola:
Vi kan faktiskt motverka detta "åldrande"!
Genom att tillföra näring, och renovera cellerna så att de börjar köra igång sovande funktioner.

Låter det som hokus pokus?
Det är det inte.
Det är spetsforskning!

Några forskare i USA har forskat fram vad det är som går in i cellerna och får dem att sätta igång sovande funktioner, damma av reparationshandböckerna och sätta fart på föryngringsprocessen. De kallar det "AgeLoc".

De har ett litet näringspiller som heter Vitality, som består av tre helt naturliga beståndsdelar med fantastiska egenskaper: De går in i cellkärnan (precis som D-vitamin gör) och djuprenoverar. Dessa forskare pratar om att återgå till ursprungsritningen, the blueprint, och att 92% går att återställa!

Jag äter dem.
Hittills har jag fått enormt mycket bättre syn, blivit piggare och lugnare.
Jag tror att jag kommer att bli av med fler krämpor på sikt.
Ja jädrar - när jag är 45 kommer jag att känna mig som 25! (Jag känner mig redan som 29 nu.)

Vitality. Lägg det på minnet.
Och läs mer här: AgeLoc

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar