söndag 22 april 2012

"För starka kvinnor svettas"

Har ni sett och hört den?
TV-reklamen för en deodorant.
Först många olika tuffa kvinnor i bild, sedan deodoranten.
Och så slutklämmen: "För starka kvinnor svettas."

HA HA HA!
Jag tycker det är jätteroligt.
Undrar om det är menat att vara roligt?
Som alla vet, är det inte styrka man svettas av.

Jag minns en tågluff i min ungdom, då jag och min svenska tjejkompis delade kupé med en grekisk man. Han var väldigt störd över att vi svettades. Enligt honom var det bara män som svettades, kvinnor blev bara lite varma. Vi två överhettade svenskar, som hade svett rinnande nerför ansiktet i den icke luftkonditionerade tågkupén, passade inte i hans världsbild.
Osmakligt, sa han.

Han skulle ha vetat bättre än att mucka med starka, svenska kvinnor.

Vi hämnades genom att läsa högt i boken "Far seglar" i två timmar.
Till slut var han så desperat att han pratade nonsens högt och sjöng små grekiska visor för sig själv.

Det finns många raffinerade sätt att tortera folk på.
Det är sånt som vi starka, svettiga kvinnor vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar