onsdag 18 april 2012

Blogga om bloggar

Japp, nu gör jag det: Bloggar om bloggar.

Jag har, efter två års bloggande, äntligen accepterat den bistra sanningen att jag inte förstår formatet.

Nog har jag fått indikationer. Jag har sett det hos andra bloggare, jag har läst kommentarer på min egen blogg, jag har till och med fått en muntlig tillsägelse.

Det har dock inte gått in.

Jag har sett att man ska lägga upp mycket bilder och skriva korta texter, det gör andra. I min oerhörda okunnighet har jag dock tänkt: Det gör man väl som man vill! Gillar man bilder och Youtube-klipp, så må det vara hänt. Jag gillar att skriva, så jag gör det. Långt, åtminstone oftast.
FEL.

Visst har jag sett att man helst ska behandla mer världsliga ting, som kläder och smink, för att det genererar fler läsare och mer pengar. Jag valde dock att skriva om det som intresserar mig, trots att det inte genererar så värst många läsare, och strunta i pengarna.
FEL.

Idag fick jag det totala beviset. Jag gick in på min egen blogg från telefonen, och insåg att mina inlägg är alldeles otillåtet långa. BAKGRUNDBILDEN RÄCKER NÄMLIGEN INTE TILL!

Katastrof.
Textrutan liksom läcker ut i intet i nederkant.
Bilden med fina blomman tar slut och texten hänger som en tunga nedanför.
Inte bra.

Åh nej!
Nu har jag gjort det igen.
Jag förstår tydligen inte alls blogg-formatet.
Suck.
Kan man skylla på ålder, eller är den hemska sanningen att jag inte kan fatta mig kort?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar