lördag 31 mars 2012

Spotify - inget för mig

Jag är inte imponerad av Spotify.
Visst, idén att ha tillgång till en massa musik känns ju rolig.
Men allvarligt: Det måste vara liiiite bättre ordning!

Spotify är så... budget.
Det är halvdåliga lösningar på det mesta. Dålig kvalitet på programmering, sökfunktioner osv.

Skriver man in Pin i sökrutan, så hittar den inte Pink. Ha! Vad är det?
Och plattorna får inte sina utgivningsårtal noterade - utan det år som Spotify la in dem! Dubbelt Ha!

Medan man håller på och spelar, så stänger allt plötsligt av och man blir utloggad. Jaha - ok? (Jag har köpe-versionen, inte gratisversionen.)

Dessutom finns det en massa lökiga cover-versioner på kända låtar. De artister som inte vill ha sin musik på Spotify, får tydligen tåla att andra band läggs upp med deras låtar.

Jag föredrar att:
1 HITTA låtarna. Go iTunes!
2 SPELA hela låtarna
3 lyssna till ORIGINALEN
4 bestämma själva NÄR jag vill sluta lyssna

Men jag kanske är onödigt petig... :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar